به گفته دو منبع آگاه و یک پیام داخلی که توسط خبرگزاری رویترز بررسی شده، ایلان ماسک به تیم‌های شرکت توییتر دستور داده است تا یک میلیارد دلار در هزینه‌های زیرساختی سالانه صرفه‌جویی کنند.

ایلان ماسک

به گزارش همشهری آنلاین، این موضوع نگرانی‌ها را در مورد احتمال از کار افتادن توییتر در رویدادهای پر ترافیک مانند انتخابات میان دوره‌ای آمریکا افزایش داده است.

ایلان ماسک در پیام داخلی که از پروژه‌ای به‌عنوان «طرح برش عمیق» یاد می‌شود، گفت که این شرکت قصد دارد روزانه بین ۱.۵ تا ۳ میلیون دلار پس‌انداز از سرورها و سرویس‌های ابری به دست آورد.

طبق یک سند داخلی بررسی شده توسط رویترز، توییتر در حال حاضر روزانه حدود ۳ میلیون دلار با در نظر گرفتن تمام هزینه‌ها و درآمد، از دست می‌دهد.

به گفته این منابع، کاهش شدید زیرساخت‌ها می‌تواند وب‌سایت و برنامه توییتر را در معرض خطر از کار افتادن در طول رویدادهای حیاتی قرار دهد؛ زمانی که کاربران برای مصرف و اشتراک‌گذاری اطلاعات به توییتر هجوم می‌آورند.

یک منبع آگاه می‌گوید: «این پلتفرم رسانه‌های اجتماعی در حال بررسی است که آیا فضای اضافی سرور را که برای اطمینان از اینکه توییتر می‌تواند ترافیک بالایی را مدیریت کند، کاهش دهد یا خیر.»

این شخص گفت: «(ماسک) مایل است این خطر را برای رسیدن به این اهداف بررسی کند.»

بیشتر بخوانید:

منبع دوم کاهش پیشنهادی را «توهم‌آمیز» توصیف کرد و افزود که وقتی ترافیک کاربر بالا می‌رود، این سرویس می‌تواند «به روش‌های دیدنی» با شکست مواجه شود.

کد خبر 717430

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha